جستجوگر در این تارنما

Monday 6 June 2011

نگرش انتقادی خریداران آلمانی به خودروها

بکار گرفتن وسایل الکترونیکی و هشدار دهنده چیز مناسبی است اما وظیفه اصلی آنها کمک به راننده میباشد و نه بهم زدن تمرکز حواس راننده بهنگام رانندگی و یا تحمیل مخارج اضافی به او.
دسترسی به اینترنت  و یا وسایل سرگرم کننده در خودرو جذابیتی برای خریداران آلمانی ندارند. خصوصیات اصلی و مهمی که خریداران آلمانی برای خودرو قایلند در وسایلی خلاصه میشوند که رانندگی را راحت نموده و خرج اضافی (جهت خرید و یا تعمیر) نیز بگردن ایشان نگذارند.
این موضوع از همه پرسی که بازارسنجها در آلمان انجام داده اند استنباط میگردد. بازاریابی یا بهتر بگوییم بازارسنجی از رشته های مهم اقتصادی در جهان میباشد که در آن متخصصینی نبض بازار را در مورد یک کالای بخصوص و رقبایش سنجیده  و جهت بهتر فروش رفتن اجناس پیشنهادات تکمیلی و یا تغییری کالا به تولید کنندگان میدهند.
بنا به سنجش اخیر که توسط شرکت سهامی سنجش کالاهای مصرفی GFK group در آلمان انجام گرفت تنها 16 درصد آلمانیها علاقه مند میباشند که از خودروی خویش بعنوان دفتر کار متحرک استفاده نمایند.
برای 93 درصد آلمانیها داشتن تجهیزات ایمنی در خودرو دلیل مناسبی برای خرید آن میباشد و این در حالتیست که سه چهارم خریداران آلمانی مایل بداشتن خودروی راحت و مناسب میباشند. در برابر آن تعبیه دستگاهها و وسایلی که توسط آنها خودروها همانند سفاین فضایی فیلم جنگ ستارگان جلوه میکنند، عدم اعتماد خریداران را برمی انگیزند.



سنسور دیدن زاویه کور خودرو. این سنسور زاویه کور را برای راننده معلوم میسازد، اما باوجود آن راننده بایستی که خود نیز هشیار باشد.

دستگاههای دی. وی. دی و تلویزیون ماهواره ای که براحتی میتوانند تمرکز حواس راننده را نیز بهم بزنند. از آن گذشته محاوره و مکالمه و برقراری تماس میان سرنشینان خودرو را کاملا از میان میبرند. پس از مدتی داشتن چنین دستگاههایی در خودرو، زمانیکه این دستگاهها بعلتی از کار بیفتند، سرنشینان دیگر چیزی برای گفتن بیکدیگر ندارند و کسل و یا عصبی میشوند.

دستگاه حفظ فاصله میان خودروها که نتیجه بسیار خوبی داشته است و سازمانها و کلوبهای اتوموبیلرانی در آلمان خواستارند که آنها در همه خودروها بکار گرفته شوند.

دستگاه اعلام خطر وجود عابرپیاده در برابر خودرو. این دستگاه در صورت نزدیک گشتن بیش از حد خودرو به عابر پیاده خودبخود بصورت کامل ترمزهای خودرو را بکار میاندازد و گاز را مسدود میکند. وجود این دستگاه نیز مثبت ارزیابی گردید.

دستگاههای رادار و حفظ فاصله جلو وعقب خودرو باعث ایجاد فاصله میان دو خودرو میگردند و این فاصله چنان است که خودروی سومی براحتی میتواند میان آندو آمده و ایجاد تصادف نماید.


دستگاه اینترنت در خودرو که بهیچ وجه مورد اقبال اکثریت خریداران آلمانی که تجربه نه چندان مثبتی از داشتن اینترنت در اتاق هر کودک دارند، قرار نگرفته. آنها معتقدند اینگونه دستگاهها قاتل روابط انسانها و گسترش ذهنیت مجازی و محدود گشتن ذهنیت حقیقی در انسانها بخصوص در کودکان و نوجوانان هستند.

2 comments:

پرویز said...

پست خیلی‌ خوبی‌ بود،دست مریزاد، اگر براتون امکان داره، منبع‌اش رو هم لطفا بنویسید.

فرهنگی‌ - تاریخی‌ - صنعتی said...

پرویز عزیز،
با سپاس از محبت شما. منبع خبر را (شرکت سهامی سنجش کالاهای مصرفی) در خود نوشتار ذکر کرده و بصورت لینک نمایش داده ام.

موفق و پیروز باشید.